“Основно предизвикателство пред образователната система и родителите е да бъдат накарани децата да четат.
Четенето от екрани не благоприятства по-задълбоченото четене.”
Министър на образованието и науката обясни, че изграждането на функционална грамотност става с четене, решаване на задачи и чрез провокиране на децата да учат извън училище. Всички образователни системи се фокусират от предоставянето на знания към провокирането на интереса за учене.
Той заяви, диктовката при НВО след 4 клас не бива да притеснява никого. Диктовката ще е от аудио запис и ще бъде достатъчно бавна, съобразена с нивото на децата. Първо ще се изчита целия текст, след това на смислови части с повторения и с ясна дикция.
Министърът каза, че от външното оценяване след четвърти клас няма да решава бъдещето на децата. Най-важното е да се анализират резултатите на училищно ниво, да се набележат основните попуски и да се работи по тях.
“Не искам добри резултати от външното оценяване, а искам всяко училище да прави усилия да преодолява образователните трудности на децата и да работи с тях съобразно дефицитите им“, посочи министърът.
В отговор на въпрос за НВО за 10 клас, което ще се проведе за първи път тази година, министърът обясни, че форматите са публикувани.
Той бе категоричен, че това външно оценяване също не бива да притеснява никого. По думите му вероятно около 25 процента от задачите и въпросите ще бъдат насочени към меренето на умения, т.е. няма задължително да изискват заучаването на материал, текстове, автори.
В бъдеще този процент ще се увеличава, ако искаме да накараме децата по-малко да заучават и повече да четат и да формират учения, обясни Вълчев.
Министърът каза, че се обсъжда въвеждането на задължителна предучилищна подготовка на децата на четири години.
В момента 78 процента от децата на тази възраст са записани в системата на предучилищното образование. При петгодишните този процент е 91, а при шестгодишните – 92-93 на сто. Проблемът е, че от необхванатите деца три четвърти са от семейства, които нямат отношение към образованието и чиито майчин език не е български.
При нас ще откриете:
- ИНДИВИДУАЛНИ УРОЦИ ПО БЕЛ – Подготовка за матура 2020
- Уроци по БЕЛ, подготовка за НВО 4. клас
- Курсове по БЕЛ за кандидатстване след 7. клас
- Уроци по български език и литература за 10. клас (НВО)
- Курсове 12. клас за матура по БЕЛ (ДЗИ)
- УРОЦИ ПО БЕЛ В ГРУПА – Подготовка за матура 2020
Ето и адресите на нашите обучителни центрове в които провеждаме уроци за подготовка по БЕЛ за матури 2020, частни уроци за кандидатстване след 7 и 12 клас.(НВО 2020), както и описание как можете да стигнете до тях:
ЗАЛА БЕЛИ БРЕЗИ
Нашият Офис се намера на ул. Кюстендил 21, ет. 1, офис 16, ж.к. Бели Брези
Автобуси:
– №102 (ж.к. Овча купел-2 – Студентски град)
– №64 (Център по хигиена – Зоопарка)
– №204 (Ж.к. Гоце Делчев – ж.к. Дружба)
Трамвай:
– №7 (Ж.к. Борово / Манастирски ливади – метростанция Хан Кубрат / Триъгълника – Надежда.)
Тролей:
– №2 (Ж.к. Бъкстон – ж.к. Хаджи Димитър)
– №9 (Ж.к. Борово – площад Сточна гара)
ЗАЛА Ж.К. МЛАДОСТ 1
Нашият Офис се намира в София, Младост 1 А, бул. Александър Малинов 23, Бизнес Център City Point, ет.1, офис 43 до Бл. 43
На 1 мин. пеш от спирката на автобуси:
– №213 (пл. Централна гара – ж.к. Младост 4)
– №88 (ж.к. Дружба 2 – Зоопарка)
– №76 (ж.к. Младост 4 – ж.к. Гоце Делчев)
– №305 (Кулинарен комбинат Пейфил – пл. Централна гара)
На 7 мин. пеш от спирката на автобуси:
– №113 (Бл.480 ж.к. Младост 4 – ж.к. Младост 1)
– №314 (Село Бистрица – ж.к. Младост 1)
– №111 (ж.к. Люлин 1,2 – ж.к. Младост 1)
На 7 мин. пеш от метро станция Александър Малинов по линия Сливница / Люлин – Бизнес Парк
На 10 мин. пеш от метро станция Младост 1 по линия Сливница / Люлин – Бизнес Парк
Открийте ни в YouTube